PRAVILA IGRE
UPUTSTVA VEZANA ZA IGRE KOJE NUDI PRIREĐIVAČ PODLEŽU POSEBNIM ODREDBAMA I USLOVIMA KORIŠĆENJA KOJE MOŽETE POGLEDATI U SVAKOJ IGRI.
OPIS IGRE - KLAĐENJE
Član 25.
Ovim odredbama uređuje se priređivanje posebne igre na sreću klađenja preko sredstava elektronske komunikacije (u daljem tekstu: klađenje) i ona sadrže odredbe o priređivanju klađenja, uslovima za učešće u klađenju, ceni jedne kombinacije, roku za prijem uplata, fondu dobitaka, objavljivanju rezultata igre, roku isplate dobitaka, obaveštavanju učesnika o pravilima klađenja, postupku u slučaju otkazivanja ili promene vremena održavanja ponuđenog događaja, odgovornosti priređivača, poslovnoj tajni, kao i o drugim pitanjima od značaja za priređivanje klađenja.
Klađenje putem sredstava elektronske komunikacije je posebna igra na sreću u kojoj priređivač unapred odredjuje događaje i kvote za klađenje, a učesnik slobodnom voljom bira znakove kojima obeležava ishod ponuđenog događaja ili grupe događaja na elektronskom listiću-obrascu za učešće u igri preko sredstava elektronske komunikacije. Klađenje se priređuje u kontinuitetu, po definisaniom terminima i kolima koja su vremenski ograničena.
Član 26.
Odredbe ovih pravila važe i primenjuju se za sva klađenja koja je moguće organizovati i koji po svojoj prirodi mogu biti predmet igara klađenja.
Učesnik se na način određen ovim pravilima može kladiti na:
rezultate pojedinačnih ili grupnih sportskih događaja;
određeni događaj u toku sportskog takmičenja (broj postignutih golova, tačan rezultat, broj golova na poluvremenu i na kraju utakmice, ko će dati prvi gol, koji će igrač/tim biti najbolji strelac, u kom delu meča će biti postignuto više golova, ko daje više ili manje golova i sl.);
rezultate u klasičnim (npr. da li će biti izvučena sedmica u igri Loto, broj dobitnika sa sedam pogodaka i sl.), posebnim i zabavnim igrama;
uspeh kandidata na izborima;
druge događaje koji imaju slučajan karakter, odnosno nemaju unapred poznat ishod, i sl.
Nisu dopuštena klađenja koja su u suprotnosti sa pozitivnim zakonskim propisima i opštim moralnim načelima.
Član 27.
Događaje iz člana 26. priređivač objavljuje na internet sajtu priređivača koji će biti predmet klađenja za određen vremenski period ili kolo, zajedno sa početnim kvotama, uputstvom za klađenje, eventualnim posebnim uslovima, pravilima za konkretno klađenje, kao i drugim podacima koji učesniku olakšavaju učešće u klađenju.
Član 28.
Kod klađenja se koriste sledeći znaci, odnosno tipovi: "1", "X", "2" i dvoznaci "1 ili X", "1 ili 2" i "X ili 2".
Znak "1" označava pobedu domaćeg tima, znak "X" označava nerešen rezultat, a znak "2" označava pobedu gostujućeg tima.
Domaćin: ekipa ili takmičar prvonavedeni na listi ponude (oznaka 1.) – ne mora biti realni domaćin Događaja, u slučaju odigravanja na neutralnom terenu.
Gost: ekipa ili takmičar drugonavedeni na listi ponude (oznaka 2.) – ne mora biti realni gost Događaja, u slučaju odigravanja na neutralnom terenu.
Dvoznaci: znaci koji istovremeno označavaju dva rezultata: znak "1 ili X" označava pobedu domaćeg tima ili nerešen rezultat, znak "1 ili 2" označava pobedu domaćeg ili gostujućeg tima i znak "X ili 2" označava nerešen rezultat ili pobedu gostujućeg tima. Za određene vrste klađenja, mogu da se koriste brojne oznake (1,2,3...n), slovne oznake (A,B,C...Ž) i oznake specijalnih karaktera ( <,>,+,-,=…) ili njihove kombinacije, na način kako to priređivač navodi u listi programa ponude događaja.
Događaj: svako buduće neizvesno dešavanje sa merljivim, unapred nepoznatim ishodom.
Klađenje: ulaganje, odnosno dinarska uplata novca na prognozirani ishod događaja na koji se može organizovati klađenje, u skladu sa Zakonom. Klađenje se sastoji od prijema uloga od igrača pod uslovima koje predlaže priređivač.
Ponuda: lista događaja i njihovih ishoda sa kvotama objavljenih na zvaničnom sajtu priređivača.
Ulog: uplata, uloženi novčani iznos u dinarskoj vrednosti koji igrač uplaćuje prognozirajući ishod događaja.
Ishod: rezultat događaja za koji se, na osnovu Zakona, može organizovati klađenje, a za koji je priređivač odredio kvotu (koeficijent događaja).
Kombinaciju čini niz znakova za klađenje iz stava 1., 2. , 3. i 4. ovog člana. Broj znakova u nizu koji čini jednu kombinaciju kreće se izmedju minimalnog i maksimalnog broja događaja koje je priređivač odredio za klađenje, od ukupnog broja ponuđenih događaja sa liste ponuđenih događaja za klađenje, a koje je učesnik izabrao.
Sistem je poseban način formiranja (uvećanja) broja kombinacija za klađenje, i igraču se omogućava da formiranjem grupa događaja uvećava ukupan broj kombinacija za klađenje.
Fiks je oznaka koja se koristi kod igranja sistema, da se njome označi određen događaj koji će učestvovati u svim kombinacijama koje je igrač odabrao.
Kvota je decimalni broj koji unapred određuje priređivač za svaki ponuđeni događaj koji je predmet klađenja i služi za izračunavanje visine dobitka. Kvota može biti određena za svaki događaj posebno, kao deo jedne kombinacije, ili za ukupnu kombinaciju, odnosno za sve događaje koji čine tu kombinaciju. U slučaju da su kvote određene za svaki događaj posebno, kvota kombinacije dobija se množenjem kvota svih pojedinačnih događaja. Priređivač zadržava pravo da promeni kvote objavljene u programu ponuđenih događaja, o čemu će blagovremeno biti istaknuto obaveštenje na internet sajtu priređivača. Visina dobitka i kvote utvrđena je prilikom polaganja opklade i kasnije se ne može mjenjati.
Hendikep: prednost u golovima (poenima, procentima ili drugim vrednostima koje su u vezi sa događajem koji je predmet klađenja) koju priređivač unapred daje nekom učesniku iz ponude sportskih događaja za klađenje. Konačan ishod događaja sa hendikepom formira se tako što se broju golova, poena ili drugih vrednosti označenih kao hendikep dodaju i golovi, poeni ili druge vrednosti koje je stvarno postigao tim kome je dat hendikep.
Množilac učešća je broj kojim učesnik uz posebnu doplatu označava koliko puta njegove kombinacije učestvuju u igri, odnosno koliko će se puta uvećavati njegov eventualni dobitak.
Konačan ishod događaja sa hendikepom formira se tako što se broju golova, koševa ili poena označenih kao hendikep dodaju golovi, koševi ili poeni koje je stvarno postigao tim kome je dat hendikep.
Dupla šansa je korišćenje dvoznaka kod prognoziranja konačnog ishoda, čime se ne povećava broj odigranih kombinacija, a za koju se daje posebna kvota u listi programa ponuđenih događaja.
Miks predstavlja kombinaciju dva ili više različitih događaja, ukoliko su ispunjeni minimalni uslovi za kombinacije igara, koje priređivač navodi u listi programa ponuđenih događaja.
Dobitna kombinacija je ona kombinacija za koju su tačno pogođeni svi ishodi događaja koje je igrač odabrao.
Favorit: ekipa ili takmičar koje je priređivač odredio da imaju veću šansu da pobede.
Autsajder: ekipa ili takmičar koje je priređivač odredio da imaju manju šansu da pobede.
Povraćaj: vraćanje igraču uloga u slučaju da je, iz bilo kog razloga, klađenje nevažeće.
Očigledna greška: svaka greška u ponudi vezana za sam događaj, odnosno vezana za kvote, učesnike, vreme i mesto odigravanja utakmica, nemogućnost provere tačnosti rezultata, slovnih i brojnih grešaka i slično.
Poznata opklada: pod poznatom opkladom smatra se ona opklada kod koje se krajnji ishod više ne može promeniti do kraja meča.
Nevažeće klađenje: situacija kada priređivač umesto određene kvote na tiketu računa kvotu 1.00 u definisanim slučajevima (npr. odložen meč, otkazan meč, pogrešan par itd.).
Član 29.
Iznos dobitnog fonda kod klađenja predstavlja zbir svih dobitaka učesnika u klađenju, i on nije unapred određen i ne zavisi od primljenih uplata za učešće u konkretnom kolu klađenja.
ORGANIZOVANO KLAĐENJE
Član 30.
Učesnik ne može plasirati više puta istu opkladu, odnosno opkladu sa istim pojedinačnim događajima, a u slučaju da učini isto, Priređivač može sve opklade osim prvoplasirane poništiti.
U slučaju da od strane različitih učesnika u kratkom vremenskom periodu primi više opklada sa identičnim ili vrlo sličnim događajima priređivač zadržava pravo da poništi sve takve opklade, čak i nakon što su opklade utvrđene.
Priređivač takođe zadržava pravo da u bilo koje vreme, uključujući i vreme posle zaključivanja opklade, odbije bilo koju opkladu ili deo opklade, poništi bilo koju opkladu ili deo opklade, ukoliko utvrdi da postoji dogovor između različitih učesnika ili sprega između njihovih korisničkih naloga, sa tim da u tom slučaju mora ostaviti validnim sva neodbijena ili neponištena klađenja. Ukoliko priređivač dođe do saznanja o postojanju indicija ili dokaza o tome, preduzeće sve potrebne mere u skladu sa zakonom, ukljućujući obaveštavanje nadležnih organa.
INTEGRITET DOGAĐAJA
Član 31.
Priređivač zadržava pravo da poništi bilo koje klađenje vezano za neki događaj koji je predmet klađenja ili njegov deo, i zadržava pravo da suspenduje isplatu dobitka, ukoliko je integritet tog događaja ugrožen.
Smatraće se da je integritet događaja ugrožen ako je neko delovao u cilju određivanja ishoda događaja, kršeći na taj način odredbe i zvanična pravila o održavanju ovakvih događaja.
Priređivač će imati pravo iz stava 1 ovog člana ukoliko postoje saznanja, indicije ili dokazi, na osnovu kojih se osporava regularnost u održavanju događaja ili ukoliko je bilo koji nadležni organ ili organizacija pokrenula postupak radi utvrđivanja regularnosti odnosnog događaja.
Uložena sredstva na ime pojedinačnih opklada u tom slučaju će biti vraćena na korisnički nalog učesnika.
VEŠTAČKA INTELIGENCIJA
Član 32.
Učesniku je strogo zabranjeno da koristi bilo koji oblik veštačke inteligencije u korišćenju registrovanog korisničkog naloga na igračkim komunikacijskim kanalima.
POSEBAN DEO - KLAĐENJA
Ovim posebnim delom definišu se pravila priređivanja igara na sreću klađenja.
IZNOSI UPLATA I ISPLATA
Član 37.
Minimalna pojedinačna cena kombinacije za klađenje iznosi 2 dinara
Minimalni iznos koji učesnik može uplatiti za klađenje iznosi 20 dinara
Maksimalni iznos za isplatu dobitka učesniku iznosi 12 000 000 dinara
OPIS I DEFINICIJA SPORTOVA I IGARA
OPIS I DEFINICIJA SPORTOVA I IGARA UŽIVO
PRAVILNIK O PRIREĐIVANJU IGARA NA SREĆU
IZMENE I DOPUNE PRAVILA O PRIREĐIVANJU IGARA NA SREĆU
IZMENE I DOPUNE PRAVILA O VIRTUELNIM IGRAMA (KENO I LIGHTNING IGRE)
IZMENE I DOPUNE PRAVILA O PRIREĐIVANJU IGARA NA SREĆU 09.05.2022. GODINE.
IZMENE I DOPUNE PRAVILA O PRIREĐIVANJU IGARA NA SREĆU 03.08.2023. GODINE.